تفاوت هلوکاست یهودی با هلوکاست اسلامی
تفاوت هلوکاست یهودی با هلوکاست اسلامی
۸۰۰ سال حاکمیت اسلام براروپا
رجب سال ۹۲ هجری(مه۷۱۱ میلادی) است. جنوب اروپا شاهد ورودرزمندگان مسلمان به شبه جزیره ایبری (Iberia) است.
ماه رجب سال ۹۲ هجری(مه۷۱۱ میلادی)، ولیدبن عبدالملک(ششمین خلیفه اموی)، سردارسپاه اسلام «طارق بن عزیز»رابا۱۲هزارنفرمسلمان مبارز،راهی شبه جزیره ایبری(اسپانیا) می کند،سپاهیان اسلام باکمترین تلفات وخونریزی،این منطقه ازاروپارافتح می کنند،ودرعمران وآبادی کشورتحت سلطه خودمی گوشند.
۸۰۰ سال بعد
تمام شهرهای اسلامی اندلس در شمال، غرب و شرق به دست مسیحیان افتاد و از فرمانروایى پهناور و مقتدر مسلمانان در اندلس، جز غرناطه در جنوب و چند شهر کوچک، دیگر چیزی باقی نماند.
پایتخت آندلس«غرناطه» (گرانادا) پس از ۹ ماه محاصره، در ۱۹ ژانویه ۱۴۹۲ میلادی(اول ربیع الاول۸۹۷)۲۱دی۸۷۰ سقوط کرد، «ابوعبدالله محمدثانی»( آخرین حاکم غرناطه)، کلید شهر را تسلیم فردیناند، سردار مسیحی می کند.
واما سقوط به این راحتی هم اتفاق نیفتاد،درطول ۹ ماه درگیری،سربازان اروپایی فردیناند،در یک روز ۳۰۰۰ نفر از مسلمانان آندلس رابصورت زنده درآتش سوزاندند،حبس وشکنجه هابرقرارشد(وحشتناک ترازهلوکاست)
تفاوت هلوکاست یهودی با هلوکاست اسلامی.
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:درسال ۱۹۴۴میلادی سربازان متفقین دراردوگاه های کشورهای تحت اشغال آلمان(لهستان) به بیماری طاعون مبتلاشدند،امکانات بهداشتی نبود،۵سال جنگی که همه کشورهادرگیرآن بودند،موجب قحطی شده بود، غذای کافی نبود،نازی ها برای مهاربیماری ،اردوگاه رابه آتش کشید وهمه «اُسرای جنگی بیمار»که اکثراً«یهودیان»بودندسوختند.
۴۵۰ سال قبل
اروپائیان مسلمانان را «زنده زنده» دراسپانیاآتش زدند،دریک روز«سه هزارنفر»،خیلی هارا به صلیب بستند،مساجد، دانشگاهها و نمادهای متمدن اسلامی ،توسط وحشی های اروپایی ویران شد،!نه آن موقع کسی صدای اعتراضش بلندشد ونه حقوق بشری ازاین مسلمانان مظلوم دفاعی کرد!
Holocaust «هولوکاست»(سوزاندن دستجمعی) از دو واژه یونانیHolos (همه) و Kaustos(سوزاندن)تشکیل شده است.
درهلوکاست درطول چهارسال(۱۹۴۱-۱۹۴۵) ۶هزارنفرراسوزاندند واما دراسپانیا دریک روز ۳ هزارنفر مسلمان سالم راسوزاندند.
برای سوزاندن هر۲ از محفظه(کوره)اتاقک استفاده کردند،اما سوزاندن یهودان ،محکوم شد وقداست پیداکرد وسوزاندن مسلمان موردغفلت قرارگرفت،دیدند وخودشان رابه کوری زدند.
درماجرای هیروشیما وناکازاکی مگرهمین مدعیان ،مدافعان هلوکاست،بیش از یکصدهزارنفررا در۳ روزکشتند،درآتش شیمیایی ناشی ازپرتا بمبهای شیمایی سوختند واما هیچکس ازمظلومیت این مردم غیرنظامی ژاپن حرفی نزد،عجیب اینکه فاصله کشتاریهودیان هلوکاست تا هلوکاست ژاپن،کمتراز یک سال است.
عوامل انحطاط جوامع اسلامی
شهيد مطهری: هرگاه قدرتهای حاكم می خواهند جامعه ای را تحت سلطه خود قرار دهند و آن را استثمار كنند،تلاش می كنند تا «روح جامعه را فاسد می كنند» و براس اين منظور «تسهيلات شهوت راني را براي مردم،فراهم مي كنند».
و نمونه عبرت انگيزي از اين شيوه كثيف را «فاجعه اندلس» است كه مسيحيان برای خارج كردن اسپانيا از دست مسلمانان، از راه فاسد كردن روحيه و اخلاق جوانان مسلمان وارد عمل شدند تا آنجا كه توانستند وسايل لهو و لعب و شهوترانی را به سهولت در اختيار مسلمانان قرار دادند و در اين كار تا آنجا پيش رفتند كه حتی سرداران و مقامات دولتی را نيز فريفتند و آنان را آلوده ساختند و به اين ترتيب توانستند عزم، اراده، نيرو، شجاعت، ايمان و پاكی روح مسلمين را از ميان بردارند و آنها را به آدمهايی زبون، ضعيف و زنباره مبدل كنند.
شهيد مطهری : در زمان ما نيز استعمار هرجا كه پا ميگذارد، تكيه روی همان موضوعي دارد كه قرآن درباره اش هشدار داده است«آلوده کردن دلها» دل كه فاسد شد، ديگر نه تنها از عقل كاری نمي آيد، بلكه خود تبديل به زنجير بزرگتری بر دست و پای انسان می شود.
اين است كه مي بينيم استعمارگران و استثماركنندگان انسان از باز كردن مدرسه و دانشگاه بيم ندارند و حتی خود در تاسيس آن اقدام میكنند، اما از سوی ديگر با تمام قوا مي كوشند تا قلب و روح دانشجو و دانش آموز را فاسد و تباه كنند. آنها از اين حقيقت به خوبی آگاهند كه قلب و روح مريض و بيمار هيچ كاری نمی تواند صورت دهد و به هر پستی و بهره كشی و استثمار تن می دهد.
فتح اندلس و از دست رفتن آن برای كشورهاي اسلامي درس هاي فراوانی دارد.
«دکترفیلیپ .ک.حتی»(Dr. Philipe.K. Hata) در «تاریخ عرب» می نویسد: در این دوران، قرطبه، پایتخت اندلس، بزرگترین مرکز فرهنگی اروپا و با قسطنطنیه و بغداد سه مرکز فرهنگی جهان به شمار می رفتند. قرطبه ۱۱۳۰۰۰ خانه، ۲۱ محله ی بیرون شهر، ۷۰ کتابخانه و تعداد زیادی کتابفروشی و مسجد داشت. در شهر فرسنگها راه، سنگ فرش بود که از خانه های دو طرف روشنی می گرفت. در صورتی که لندن و پاریس، حتی هفت قرن پس از آن تاریخ، چنین وضعی نداشت.حتی قرن ها بعد اگر کسی جرات می کرد و در یک روز بارانی پاریس، از آستانه ی خانه بیرون می رفت، تا قوزک به گل فرو می رفت.
موقعی که دانشگاه آکسفورد نظر می داد که «استحمام» یک رسم بت پرستی است! نسل های متوالی از دانشوران قرطبه از استحمام در «حمام های مجلل» بهره ور شده بودند.(اعترافات، ج١، خدمات اسلام به اروپا، عطایی اصفهانی)
گسترش، پیشرفت و توسعه ی علوم در شاخه های مختلف بسیار چشم گیر بود، به نحوی که همگان پیشرفت اروپا را مدیون توسعه علم در اندلس می دانند.
«لاين پل» مستشرق انگليسى مىنويسد: اسپانيا هشت قرن در دست مسلمانان بود و نور تمدن آن، اروپا را نورانى ساخته بود(محمد ابراهيم آيتى، اندلس يا تاريخ حكومت مسلمين در اروپا).
در روزهای حکومت اسلامی اندلس ، «قرطبه» در میان شهرهای جهان بسیار مشهور شد ، زیرا «قرطبه» پایتخت امارت اندلس بود که در قرن دهم میلادی در زمان حکومت بنی امیه در اندلس از حکومت عباسی جدا شد. ، و بزرگترین شاهد و گواه شکوه تمدن مسلمانان و نبوغ وهنر آنها ست که هم اکنون وجوددارد.
«باغ گیاه شناسی» درجوارح مسجدِ کوردوبا، پر از گیاهان شکوفا ، میادین وسیع و چشمه ها است ، زیرا به عنوان پناهگاهی از طبیعت که انسان از شلوغی شهر به آن فرار می کند و گیاهان دارویی ، سبزیجات و درختان میوه استفاده می کند.
«طاق کوردوبا»پل این شهر، یکی از بناهای برجسته ای است که عظمت و درخشش معماری اسلامی اندلس را گواهی می دهد. این پل از سالهای اولیه ورود مسلمانان به اندلس ساخته شده است و قدیمی ترین بنای تاریخی اندلس است که امروزه وجود دارد. هرکسی که به آن نگاه کند ، تبحر ، دقت و نبوغی را پیدا می کند که معماران مسلمان در ساخت آن طاق با شکوه دنبال کرده اند.
«پُل» کوردوبا، یکی از برجسته ترین بناهای دیدنی شهر قرطوبا است که برای چندین قرن پایتخت کشور اسلامی در اندلس بوده است. و اگر بخواهیم برجسته ترین بناهای دیدنی معماری در شهر قرطوبا را شناسایی کنیم ، برجسته ترین آنها مسجد جامع قرطبه و آن طاق است.
این طاق که روی رودخانه «گوادالکوئیر» ساخته شده بود به پل و طاق ابدیت نیز معروف بود. و همچنان تا امروز زنده مانده است و شاهدی بر عظمت تمدن اسلامی و نبوغ معماران مسلمان سازنده آن است.
این پل یکی از بقایای ویرانه های رومی است که هنوز در کوردوبا وجود دارد و پلی است که بر روی گراند کانیون امتداد دارد و این پل پس از پیروزی سزار بر پمپی بزرگ ساخته شده است.
در امتداد ساحل گوادالکوئیر(گوادلوپپی).۱۲۰۱۰۱۳۶
ساخت «پل قرطبه» به سال ۱۰۱ هجری قمری برمی گردد ، زمانی که «السامح بن مالک الخولانی» فرماندار اندلس ، این پل را ساخت.
خلیفه «عمر بن عبدالعزیز» به «السمامح» دستور داده بود که برای سهولت در رفت و آمد مردم ، کوتاه کردن مسافت و تسهیل دسترسی به قرطوبا از طریق «رودخانه وادی کبیر »(گوادالکوئیر) آن «پُل »را بسازد.
بیش از هزار و سیصد سال از ساخت آن می گذرد و هنوز شاهدی بر عظمت معماری اسلامی است.
به دلیل اهمیت این پل ، حاکمانی که از حکومت اندلس پیروی می کردند از آن مراقبت می کردند و برای ترمیم و ترمیم دوره ای آن تلاش می کردند. دولت ها و پادشاهی ها به موفقیت رسیده اند و هنوز هم با طراحی باشکوه و معماری عالی اسلامی حفظ شده است.
طول «طاقِ پل کوردوبا»(قرطبه) چهارصد متر است، عرض آن چهل متر و ارتفاع آن به سی متر می رسد. بسیاری از محققان اندلس ، مانند «ابن الوردی و الدریسی» ، آن را به عنوان پیشی گرفتن از «قوس های اندلس» توصیف کردند. در زیبایی ، مهارت و ساخت و ساز.
مجسمه «دکترالغفیقی»چشم پزشک (محمد بن قاسم ابن اسلم الغفیقی) درکوردوبا،اندلس
چشم پزشک مشهور مسلمان« محمد بن قاسم ابن اسلم الغفیقی»(متوفی ۱۱۶۵ ق. م) ، نیز اهل اسپانیا ، در قرن ۱2 کتابی نوشت به نام «المرشد فیل کوهل» (راهنمای درست در چشم پزشکی). این کتاب فقط به چشم محدود نمی شود بلکه جزئیاتی از سر و بیماری های مغز را بیان می کند. الغفیقی از رساله عمار به عنوان مرجعی برای کار خود استفاده کرد.
نیم رخ بزرگداشت محمد الغفیقی دراندلس، ادای احترامی که از مردم «قرطوبا »(قرطبه)به یک متخصص چشم برجسته مسلمان گذاشته اند.
نیم تنه با عمامه عرب کامل در چهار ضلعی بیمارستان شهرداری در «قرطوبا »(قرطبه) دیده می شود. در سال ۱۹۶۵ به مناسبت هشتصدمین سالگرد درگذشت وی مراسمی برپا کردند.
بوالقاسم الزهراوی (آلبوکاس) پزشک و جراح مسلمان عرب در بیمارستان کوردوبا ، اندلس
مجسمه دکتر«ابوالقاسم خلف بن العباس الزهراوی»(البوکاسیس)..قرطبه
ابوالقاسم خلف ابن العباس الزهراوی (۹۳۶–۱۰۱۳م) ، که در غرب با نام دکتر«ابولکاسیس» شناخته می شود ، یکی از مشهورترین جراحان دوره حاکمیت اسلام دراسپانیا بود.
دکترالزهراوی ،«پزشکِ پادشاه الحکم دوم اسپانیا» بود.
وی در محله زهرا ، شش مایلی شمال غربی کردوبا متولد شد و در آنجا تحصیل کرد ، به تدریس پرداخت و همچنین به پزشکی و جراحی پرداخت. وی علاوه بر دانش پزشکی و جراحی در استفاده از داروهای ساده و مرکب مهارت داشت و از این رو به عنوان «جراح داروساز» نیز شناخته می شد.
«دکترالزهراوی» داری ۳ کتاب در مورد جراحی است: برش ، سوراخ شدن ، ونسیس و زخم ها و در استخوان بندی.
«زهراوی» بیش از ۲۰۰ ابزار پزشکی اختراع کرد و هم مهندس پزشکی پیشگام و هم یکی از بزرگترین عوامل جراحی مدرن به شمار می رود. نوشته های وی شامل توصیفات اولیه تشخیص ها و درمان های جراحی مغز و اعصاب ، مدیریت شکستگی جمجمه ، آسیب دیدگی سر ، دررفتگی و آسیب ستون فقرات ، تراوش زیر دور ، هیدروسفالی و سردرد بود. الزهراوی همچنین در مورد درد به عنوان یک علامت نوشت.
در بخش داروسازی و درمانی ، الزهراوی در مورد داروهای قلبی ، مواد امدادی ، ملین ، زیبایی ، رژیم های غذایی ، وزن و اندازه گیری و جایگزینی دارو بحث کرد.
در بخش جراحی ، الزهراوی تمام جنبه های آن را پوشش داد: چشم ها ؛ گوش و حلق و بینی؛ سر و گردن؛ جراحی عمومی؛ زنان و زایمان. وی شامل پزشکی نظامی ، ارولوژی ، ارتوپدی بود - حتی آنچه بعداً برای دررفتگی شانه به «روش کوشر» معروف شد. تقریباً ششصد سال قبل ، نحوه اتصال رگ های خونی را شرح داد. شریان گیجگاهی را در معرض دید و تقسیم قرار دهید تا انواع خاصی از سردردها را برطرف کند. انحراف ادرار به راست روده را تحت تأثیر قرار دهید. انجام ماموپلاستی کاهش دهنده برای سینه های بسیار بزرگ. و آب مروارید را استخراج کنید. او به طور گسترده درباره استخوانها و مفاصل نوشت ، حتی به شکستگی استخوان بینی و مهره ها اشاره کرد. وی همچنین عمل تراکئوتومی را توصیف کرد و آن را به صورت اورژانسی بر روی یکی از خادمان خود انجام داد. وی اولین کسی است که جزئیات عمل کلاسیک سرطان پستان ، لیتوتریپسی برای سنگ مثانه ، روش های از بین بردن کیست های تیروئید ، درمان کیست چربی با استفاده از یک سوزن اکتشافی و درمان فیستول مچ پا را با تبدیل آن به فیستول به حفره بینی انجام می دهد. استفاده از کوتر. وی دانش و درک صحیحی از ارتباط آناتومی در روشهای جراحی داشت و در مقدمه کتاب»التصریف »اظهار داشت که یادگیری هنر جراحی طولانی است و انجام عمل خوب نیاز به دانش صحیح آناتومی دارد.مجموعه ای سی جلدی از دوره های پزشکی
ازاقدامات عجیب این جراحِ نابغه:
الزهراوی انواع نخ (از جمله کاتگوت) را برای دوخت زخم ها توصیف کرد.
روزی این متخصص جراح،هنگام عبورارشهر«کرودوبا» میمونی را دید که در حال خوردن سیمهای کمان یک ساز موسیقی است،وی دستورداداین میمون را بگیرند وتحت نظرباشدتا هنگام دفع ادرار، او مدفوع میمون را موردآزمایش قرارداد(کشت کرد) و واما «رشته تارِساز» راپیدانکرد، بنابراین نتیجه گرفت که این مواد قابل جذب دربدن هستند ، بنابراین از آنها به عنوان بخیه استفاده کرد. این کشف وی از کاتگات برای دوخت داخلی هنوز در جراحی مدرن انجام می شود./ساخته شده از روده گوسفند.
احتمالاً«کتک» تنها ماده طبیعی است که قادر به حل شدن و پذیرش بدن است. او شواهدی از تجربه عالی را از جزئیات تصویر بالینی و روش های جراحی نشان داد ، به عنوان مثال توصیف وی از انسداد رگهای واریسی ، حتی پس از ده قرن ، تقریباً شبیه جراحی مدرن است.
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:علت اختلاف سالها،حاکمیت اسلام درآندلس وسقوط آن،درمحاسبات میلادی وقمری است،اگربراساس سال میلادی محاسبه کنیم،مدت زمان سلطه مسلمین برآندلس ۷۸۱ سال می شود واگربراساس هجری قمری محاسبه شود ۸۰۵ سال می شود.
اسپانیا ، اندلس ، قرطوبا ، مرکز تاریخی ثبت شده توسط میراث جهانی توسط یونسکو ، حمام های عربی
از سه اتاق آب و اتاق بخار / اتاقهایی که در حمام پیدا خواهید کرد عبارتند از: اتاق گرم ، اتاق سرد ، اتاق گرم ، اتاق بخار ، سنگ داغ.
برای ازاطلاعات بیشترازماجرا«اندلس»به این لینک مراجعه کنید: